6 tankar om “Svarva en ljusstake

  1. Hej Leif

    Vad du har inspirerat mig! Jag måste nog lära mig det här med att göra filmer. Du är helt suverän på detta.

    Har genom dig upptäckt QR-koder och försöker att få in detta på något vis i slöjdsammanhang.

    Beträffande svarvning så använder jag mig av en egenhändigt tillverkad ”Svarvmedbringare”

    http://www.steanap.se/slojdsidan/tips/tips.htm

    Den har många fördelar och jag rekomenderar den varmt

    Hälsningar

    Sten

    ________________________________ Från: ”Särlaskolan slöjdar” [comment-reply@wordpress.com] Skickat: den 10 april 2013 14:09 Till: ANDERSEN STEN – UTB Ämne: [Nytt inlägg] Svarva en ljusstake

    slojdlararen posted: ”En film som handlar om att svarva en ljusstake. Svarva mellan dubbarna på svarven. ”

    • Hej Sten!
      Ursäkta att svaret dröjt (jag brukar vilja svara samma dag) men det hade hamnat i skräpposten (antagligen pga att en del tecken i skriften blivit konstiga).
      Tack för det fina omdömet. Jag har varit inne på din sida och det är ett otroligt jobb du har lagt ner. Hoppas att vi hinner ses någon gång när du har vägarna förbi:-)
      Leif

  2. Jag blir tårögd. Detta skrev jag en uppsats om innan det var tekniskt genomförbart. Jag lade en struktur för en hel slöjddatabas med filmer, foton och manualer. Nu finns det!

    I min version kunde man skriva ut en kort arbetsgång som eleven hade som stöd i arbetet. Inte kunde jag drömma om att eleven skulle komma att ha med en egen dator i slöjdsalen. Det var på den tiden till och med tveksamt om det gick att ha en dator i en slöjdsal;-)

    Som sagt jättefint! kanon upplägg på bloggen.

    Joakim C

    • Tack Joakim!
      Det är väldigt kul att höra så vackra omdömen. Min sida är inte på långa vägar klar utan utökas hela tiden. Ibland är dock tid en bristvara och det är andra saker som får företräde. Men inom kort kommer fler filmer och andra typer av hjälp för eleverna. Det mest fantastiska med detta är att jag får mer tid för eleverna och eleverna får mer tid med mig och slöjden. Det blir en win-win situation.
      Det vore kul att läsa din uppsats. Tror du den finns sökbar på universitetet? Eller har du den kvar?

      Leif

  3. Har nog den nånstans i gömmorna. Kollade snabbt på nätet och hittar den inte.. Återkommer..

Lämna en kommentar